GABINET PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNY - 16B
55 625 88 82
PEDAGOG ALICJA DOBRZYCKA
|
|||||
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek | |
DYŻUR PEDAGOGA
|
8.00-13.30 |
13.30-16.30 |
7.00-11.00 |
8.00-12.30 |
8.00-12.00 |
Rewalidacja wzroku |
13.30-15.30 |
12.35-14.35 |
|||
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne | 15.30-16.30 |
Możliwości uzyskania wsparcia psychologicznego:
- www.psychologowie-dla-spoleczenstwa.pl - bezpłatna, profesjonalna pomoc psychologiczna w związku z epidemią koronawirusa w Polsce
- 800 702 222 - bezpłatny, całodobowy numer telefonu Itaki. Psychoterapeuci, psychologowie i psychiatrzy udzielają wsparcia w sytuacji kryzysu psychicznego.
- 730 822 320 - pomoc psychologiczna udzielana przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne
- 800-100-102 - Wojska Obrony Terytorialnej uruchamiają punkt bezpłatnej, całodobowej infolinii wsparcia psychologicznego. Wszystkie osoby, które potrzebują wsparcia psychologicznego będą mogły uzyskać profesjonalną pomoc doświadczonych psychologów. Pomoc psychologiczna będzie też dostępna w formie wideo czatu przez SKYPE pod nazwą: „Wsparcie Psychologiczne WOT”
- 116 123 - Kryzysowy Telefon Zaufania - kontakt bezpłatny codziennie od 14.00 do 22.00
- 116 111 -bezpłatny kryzysowy telefon zaufania dla dzieci i młodzieży
- 22 594 91 00 - Antydepresyjny Telefon Forum Przeciw Depresji - środę i czwartek od 17.00 do 19.00 (koszt połączenia jak na numer stacjonarny
wg taryfy Twojego operatora telefonicznego)
DYŻURY PEDAGOGÓW NA CZAS PRACY ZDALNEJ
PEDAGOG MAŁGORZATA GŁOWACKA-LULEWICZ
KONTAKT W DZIENNIKU ELEKTRONICZNYM |
|||||
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek | |
DYŻUR PEDAGOGA | 18.30-20.00 | 18.30-20.00 | 18.30-20.00 | 18.30-20.00 |
18.30-20.00
|
PEDAGOG ALICJA DOBRZYCKA
KONTAKT W DZIENNIKU ELEKTRONICZNYM KONTAKT W MICROSOFT 365 - CZAT KLASOWY LUB POPRZEZ KONTO UŻYTKOWNIKA |
|||||
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek | |
DYŻUR PEDAGOGA
|
9.00-13.30 |
13.00-16.00 |
9.00-13.00 | 9.00-13.00 |
9.00-13.30 |
GABINET PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNY - 16B
PEDAGOG MAŁGORZATA GŁOWACKA-LULEWICZ
|
|||||
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek | |
DYŻUR PEDAGOGA | 10.00-13.00 | 8.00-12.00 | 8.00-10.00 | 11.00-14.00 | 10.00-13.00 |
PEDAGOG ALICJA DOBRZYCKA
|
|||||
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek | |
DYŻUR PEDAGOGA
|
10.00-13.30 |
13.00-16.30 |
7.00-11.10 |
7.00 - 9.40 10.40 -12.40 |
7.00-11.10 |
Rewalidacja wzroku |
8.00-9.50 13.30-15.30 |
9.40-10-40 12.40-15.30 |
|||
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne | 15.30-16.30 |
Jak organizować pracę w domu:
1. Ustalić plan dnia – na każdy dzień zaplanować konkretne działania.
2. Godzina wstawania powinna być stała. Rutyna w tym zakresie spowoduje przyzwyczajenie organizmu.
3. Poranek powinien być aktywny, tzn. mózg należy pobudzić do działania. Warto zacząć od wykonania kilku czynności – pościelenie łóżka, poranna kąpiel, śniadanie, ewentualnie krótka gimnastyka. Nie należy zajmować się oglądaniem ulubionych seriali, grami komputerowymi, kontaktem w mediach społecznościowych. Od takich przyjemności trudno oderwać się do lekcji.
4. Należy przygotować swoje miejsce do pracy.
- Nie wszyscy dobrze potrafią się skupić w bałaganie na biurku.
- Jeżeli nie jest potrzebny do pracy – wyłącz telewizor, telefon, komputer – lub przynajmniej wycisz powiadomienia.
- Przygotuj niezbędne materiały, książki, zeszyty, zbiory zadań.
- Usuń wszystkie „rozpraszacze”.
5. Należy wyznaczyć godziny nauki – zgodnie z planem przekazanym przez nauczycieli.
6. Nie wolno zapominać o robieniu przerw w nauce. Nie zaszkodzi niewielka przekąska. Należy pić wodę. Warto zastosować ćwiczenia rozciągające, rozluźniające.
7. Stosować zróżnicowane techniki uczenia się.
- Próbować dzielić materiał na mniejsze części. Po każdej części robić powtórki
- Zaczynać od tego co jest dla Ciebie najtrudniejsze. Następnie przejdź do zadań łatwiejszych.
- Należy przeplatać rodzaje aktywności.
- Jeżeli zadanie jest krótkie – zrób je natychmiast.
- Sporządzać notatki w najdogodniejszym dla siebie sposobie – notatki linearne, tabele, mapy mentalne, używaj zakreślaczy lub kolorowych "sklerotek" dla zaznaczania najistotniejszych treści itp.
- „Powtarzaj, powtarzaj, powtarzaj” – to klucz do dobrej pamięci.
8. Pamiętaj o korzystaniu z pomocy – do Twojej dyspozycji masz nauczyciela, rówieśnika – komunikuj się w ustalony sposób.
9. Dbaj o swoją przestrzeń do nauki – ustal z rodziną sposób sygnalizowania, że jest Twój czas uczenia się – zamknięte drzwi, tabliczka na drzwiach, harmonogram na lodówce itp.
10. Wygoda – to odpowiedni strój, odpowiednie oświetlenie, wygodne krzesło, przewietrzone pomieszczenie.
11. Podstawą dobrej nauki jest prawidłowa regeneracja umysłu – pamiętać należy koniecznie o odpowiedniej dawce snu.
Zdalne nauczanie wymusiło intensywne korzystanie przez uczniów z technologii komputerowej. Przekazujemy informacje jak zadbać o bezpieczeństwo uczniów w sieci. Podstawowe zasady:
1. Korzystać z zaktualizowanego programu antywirusowego, najlepiej korzystać z oprogramowania, które jest sprawdzone.
2. Tworzyć indywidualne, bezpieczne, skomplikowane hasła. Nie ustala się haseł oczywistych, które są łatwe do odgadnięcia. Warto mieć inne hasło do każdego portalu i profilu. Jeżeli hasło do jednego miejsca zostanie wykradzione, inne hasła pozostaną bezpieczne.
3. Korzystać tylko z legalnego systemu operacyjnego i oprogramowania. Pirackie oprogramowania mogą zawierać programy, które bez naszej wiedzy zainstalują się w komputerze i będą przekazywały informacje niepożądanym osobom. W ten sposób można utracić kody dostępu do kont internetowych, poczty i autoryzowanych stron.
4. System operacyjny, oprogramowanie antywirusowe trzeba systematycznie aktualizować. Luki w oprogramowaniu mogą posłużyć do włamania się do komputera.
5. Nie należy podawać w Internecie żadnych prywatnych danych, np. numeru PESEL, numeru dowodu osobistego, adresu.
6. Nie należy pobierać plików z niepewnych źródeł.
7. Nie wolno otwierać maili od nieznanych adresatów, a tym bardziej nie używać linków rozsyłanych w niechcianej poczcie oraz przez komunikatory. Mogą prowadzić do niebezpiecznych stron lub programów.
8. Nie należy nawiązywać relacji z nieznajomymi użytkownikami w sieci.
9. Uważać na skrócone adresy URL. Jeśli chcemy skorzystać ze skróconego linku, należy upewnić się, że został udostępniony przez znaną nam osobę lub pochodzi z bezpiecznego źródła.
10. Warto najpierw zapoznać się z regulaminem, zanim zezwala się aplikacji na uzyskanie dostępu do lokalizacji czy treści w telefonie. Ta sama zasada dotyczy korzystania ze stron internetowych. W ten sposób udziela się dostępu do wielu informacji.
Bardzo ważne jest monitorowanie aktywności dziecka w sieci. Warto wykorzystać zabezpieczenia przed kontaktem z nieodpowiednimi treściami typu blokady rodzicielskie. Należy także uczyć dziecko krytycznego podejścia do informacji znalezionych w Internecie. Łatwowierność może zostać wykorzystana przez osoby bazujące na kontaktach internetowych. Warto ustalić zasady korzystania z sieci oraz sposoby postępowania w razie nietypowych sytuacji, przyjrzeć się jak dziecko korzysta z Internetu, jakie strony odwiedza, poznać znajomych, z którymi koresponduje za pośrednictwem Internetu.
Źródło:
www.opolska.policja.gov.pl
www.prawokonsumenckie.pl
www.gov.pl
www.komputerswiat.pl
Zachęcamy do obejrzenia szkolenia dla rodziców:
„Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie”.
część 1. Młodzi w Internecie. https://www.edukacja.fdds.pl/e4220bac-2d8b-4397-b77b-f39a35214ffe/Extras/FDDS_Bezpieczenstwo_09_R1.mp4
część 2. Zagrożenia online. https://www.edukacja.fdds.pl/e4220bac-2d8b-4397-b77b-f39a35214ffe/Extras/FDDS_Bezpieczenstwo_09_R2.mp4
Polecamy również poradnik dla rodziców:
„Bezpieczne media”. https://www.edukacja.fdds.pl/fc63516e-e941-4d3c-827d-9febcf076630/Extras/broszura_Dziecko-i-media-19-09-2017.pdf
pedagodzy
Alicja Dobrzycka i Małgorzata Głowacka-Lulewicz
E-papierosy oraz tytoń podgrzewany postrzegane są jako mniej szkodliwe, dlatego młodym ludziom wydają się one szczególnie atrakcyjne. Pozwalają one ukryć młodzieży nawyk palenia.
Wszystkie e-papierosy mają wysoką zawartość nikotyny. Według producenta pojedyncza kapsułka JUUL zawiera tyle samo nikotyny, co paczka 20 zwykłych papierosów. Produkt jest dostępny tylko w wysokich stężeniach nikotyny, co może powodować u niektórych nastolatków szybki rozwój uzależnienia.
Koniecznie zapoznaj się z artykułem, który pomoże zrozumieć szkodliwość papierosów elektroniczych na młody organizm.
Aplikacja Pierwsza Pomoc stworzona na zamówienie bydgoskich policjantów i ratowników medycznych istnieje na rynku od 3 lat. Narzędzie to krok po kroku podpowiada, co zrobić, kiedy znajdziemy się w sytuacji zagrożenia lub będziemy jej świadkami. Wiele wskazuje na to, że narzędzie to doczeka się jeszcze wielu korzystnych aktualizacji. Jego twórcy właśnie podpisali umowę z Uniwersytetem Technologiczno-Przyrodniczym. Na jej mocy Pierwsza Pomoc zostanie ulepszona.