2022 Dzien DrzewaZ okazji Dnia Drzewa przypadającego 10. października, klasy 1c i 2c obejrzały w kinie Światowid projekcję francuskiego filmu pt. Serce dębu.

Choć podczas całego, 80-minutowego filmu nie pada ani jedno słowo, to obraz wciągający i poruszający, czasem śmieszny, a czasem smutny. Technologia filmu (4K) pozwala poczuć się jak w środku lasu, wspaniałe zdjęcia i przejmująca muzyka lub czasami odgłosy przyrody dają poczucie relaksu i ukojenia.

Film ten to dokument, zapis roku z życia majestatycznego drzewa i jego mieszkańców. Głowni bohaterowie (wiewiórki, ryjkowce, sójki, mrówki, myszy polne) przeżywają w nim codzienną walkę o pożywienie, schronienie i przetrwanie, ale również mnóstwo emocji. Możemy dostrzec tam strach i radość, złość i miłość.  Wszędobylska kamera Mathieu Giombiniego pozwala zajrzeć nie tylko do gniazd, dziupli i między korzenie drzewa, lecz nawet do wnętrza żołędzia, w którym rozwija się larwa słonika żołędziowca.

Czytaj więcej...

Od poniedziałku zaczynamy zabawę w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania.

Przez najbliższe 2 tygodnie, na lekcjach informatyki, będziemy tworzyć (kodować) aplikacje na Smartfony z systemem Android.

Wykorzystywać będziemy aplikacje WEB: MIT App Inventor, Thunkable lub Kodular.

W zależności od stopnia zaawansowania powstawać będą:

1. aplikacja Rysowanie (pobierz gotową aplikację):

Czytaj więcej...

28 i 29 września 2022r.

O grzybach, choć mamy z nimi do czynienia na co dzień, zazwyczaj bardzo mało wiemy. Myślimy „grzyby” i . . . widzimy w wyobraźni pieczarki, muchomory, prawdziwki. Tymczasem grzyby stanowią ogromną grupę bardzo zróżnicowanych organizmów. Szczególnie fascynujący jest świat grzybów w rozmiarze „S”. Aby je dostrzec, trzeba długo wpatrywać się w jedno miejsce: we fragment kory, w przekrój pniaka, w suche gałęzie, czy w zniekształcony listek upstrzony plamami. Taki właśnie fragment przyrody poznali nasi uczniowie, biorący udział w terenowych warsztatach mykologicznych. Prowadzący – dr Grzegorz Fiedorowicz (UWM) – przedstawił świat grzybów, jakiego dotąd nie znaliśmy. To one tworzą sieć łączącą ze sobą rośliny i zamykają koło obiegu materii. Jadalne, niejadalne i ich trujące sobowtóry; pasożytnicze i saprotroficzne; workowce i podstawczaki; mikrogrzyby i makrogrzyby; lecznicze i smaczne – oto cała gama różnorodności grzybów w Lesie Bażantarnia, którą mogliśmy zobaczyć, dotknąć, a nawet posmakować.

Lidia Nawrocka

Katarzyna Zarzeczna

Czytaj więcej...

We wtorek 7 czerwca uczniowie klasy 2c uczestniczyli w warsztatach biologicznych, które zostały zorganizowane przez Uniwersytet Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, w ramach pikniku naukowego pod nazwą „Dzień Biologii i Biotechnologii”. Młodzież naszej szkoły wzięła udział w następujących zajęciach praktycznych:

 "ABC biotechnologii roślin" dr Dariusz Michalczyk

Miejsce: Centrum Biologii, ul. Oczapowskiego 1 A

Czytaj więcej...

Warsztaty z Memlingiem, rejsy po Bałtyku i zwiedzanie wielu ciekawych miejsc - tak spędziła czas klasa II e podczas wycieczki do Karlskrony.

Jej pierwszym etapem była wizyta w Gdańsku. Oprócz zwiedzania Starego Miasta młodzież uczestniczyła również w warsztatach poświęconych obrazowi Sąd Ostateczny Hansa Memlinga. Pobyt w Trójmieście pozwolił także na relaks i odpoczynek podczas spacerów na Skwerze Kościuszki w Gdyni.

Czytaj więcej...

Nauka To Ludzie 200x200W mijającym roku szkolnym miałam ogromną przyjemność uczestniczenia w projekcie GUMed-u adresowanym do nauczycieli i uczniów szkół średnich zainteresowanych medycyną.

Celem projektu była popularyzacja znaczących osiągnięć naukowych pracowników GUMed, a także ich wpływu na rozwój nowoczesnych narzędzi medycyny i jakość życia pacjentów. Każdego miesiąca prezentowane były sylwetki kolejnych badaczy oraz ich zainteresowań i dokonań naukowych.

Każdy warsztat był dla mnie przede wszystkim okazją do poznania bardzo ciekawych ludzi, pasjonatów swojego zawodu. Ci ludzie zarażali mnie swoją pasją oraz napełniali energią i motywacją do dalszej pracy. Przywiozłam z Gdańska mnóstwo pomysłów na kolejne lekcje i pozalekcyjną pracę z uczniami.

Czytaj więcej...

To nasze ostatnie spotkanie z programowaniem w ramach projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego.

Postanowiliśmy podzielić się, w trakcie Drzwi Otwartych, naszą wiedzą z uczniami klas ósmych, którzy będą chcieli uczyć się w naszym liceum.

Bawiliśmy się modyfikując na życzenie gości programy:

Czytaj więcej...

Początkowo wywołują skrzywienie na twarzy, a swoim zapachem i wyglądem mogą odpychać. Jednak po bliższym poznaniu mogą być fascynujące, szczególnie dla przyszłych lekarzy.

Nerki, tchawica, płuca, wątroba i serca zwierzęce poddane sekcji stanowią doskonałą lekcję anatomii. Są to zajęcia podsumowujące cały rok teoretycznej nauki o wnętrzu organizmu ludzkiego, którego narządy są podobne pod względem morfologicznym i anatomicznym do narządów zwierząt z rodziny świniowatych.  Zamysł warsztatów jest prosty, pokazać uczniom zastosowanie teorii w praktyce, a treści z pozoru nudne i odstraszające zaprezentować w nieszablonowy, a zdaniem niektórych w fascynujący sposób.

Czytaj więcej...

Uczniowie klasy 3c już kolejny raz wzięli udział w eksperymentalnych lekcjach biologii. Po warsztatach zoologicznych w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, przyszedł czas na odwiedzenie Centrum Nauki Kopernik w Warszawie i skorzystanie z oferty edukacyjnej tego ośrodka. Uczniowie wcielili się tu w rolę naukowców, stosując elementy metody badawczej, rozwijając umiejętność myślenia naukowego oraz logicznego rozumowania i wnioskowania.

Czytaj więcej...


Matura za:


Wakacje za:

 

 

Szkoła w chmurze Microsoft

unia europejska

Nagrody

Uczelnie

  • PG
  • UG
  • WSBG
  • PWSZ
  • EUH-E

Linki