Każdy z nas ma inne wyobrażenie o integracji. Jak ona przebiega? Co się na niej robi? Po co ona jest? Niedawno, sama nie rozumiałam, co będę robić na tych kilku godzinach. Czułam się trochę niepewnie. Jasne, minęły dwa tygodnie i już klasa powinna być zżyta ze sobą, jednak nie zawsze tak jest. Osoby nieśmiałe mają problem z wyjściem do ludzi, boją się ośmieszyć. Na tych zajęciach w różny sposób są zachęcane do aktywności klasowej.

Kolejne zadania były dla nas wyzwaniem. Przebiegały dynamicznie i w miłej atmosferze. Utworzyliśmy między innymi piramidę wartości, w której określiliśmy to, co istotne dla całej klasy. Nie zapominając, co ważne dla każdego z nas osobno. Nasza piramida przedstawia się następująco:

  1. Rodzina
  2. Przyjaźni
  3. Miłość
  4. Zdrowie
  5. Szczerość, zaufanie i prawdomówność
  6. Szczęść
  7. Zdrowie
  8. Hobby
  9. Wykształcenie
  10. Marzenia

Przez cały czas pani pedagog czuwała nad sprawną kolejnością zadań, które bardzo nas angażowały. Dzięki takim zajęciom poznaliśmy się bliżej i wielu rzeczy dowiedzieliśmy się o sobie.

Myślę, że cel integracji został osiągnięty i wpłynie pozytywnie na relacje między nami. Na pewno zaowocuje koleżeństwem, wzajemną dbałością o siebie i wspieraniem w różnych sytuacjach.

Amelia Gronek


Matura za:


Wakacje za:

 

 

Kampania Dzieciństwo bez Przemocy

Nagrody

Uczelnie

  • PG
  • UG
  • WSBG
  • PWSZ
  • EUH-E

Linki