Światowy Dzień Ziemi wymyślono po to, by miliardy ludzi pochyliły się nad losem planety, na której żyją. Moment ekologicznej refleksji ma nas uchronić przed popełnianiem kolejnych błędów.
W Dniu Ziemi na całym świecie tysiące stowarzyszeń ekologicznych organizuje manifestacje, konferencje, pokazy i akcje na rzecz środowiska naturalnego. Celem jest uświadomienie problemów związanych ze zmianami klimatu, przeludnieniem, wymieraniem gatunków czy brakiem wody. Działacze apelują do polityków o podjęcie pilnych działań, a politycy wydają apele do społeczności międzynarodowej, by działać wspólnie i bez opóźnień.
Są lektury, które w opinii wielu uczniów zasługują na miano arcydzieła. Jedną z nich jest Zbrodnia i kara autorstwa Fiodora Dostojewskiego , która w mistrzowski sposób porusza wiele wątków: psychologiczny, społeczny, filozoficzny i kryminalny. Chcąc utrwalić jej wyjątkową problematykę uczniowie z klasy Ia lo zorganizowali rozprawę sądową bohatera książki- Rodiona Raskolnikowa.
Klasa zamieniła się w salę rozpraw a uczniowie wcielili w postaci sędziego, adwokata i prokuratora. Niektórzy , przybierając personalia konkretnych postaci z lektury, wystąpili w roli świadków .Pojawiły się nawet duchy ofiar Raskolnikowa .Wszystko po to, by stworzyć obiektywny portret psychologiczny zbrodniarza oraz poznać motywacje, które nim kierowały. Chcąc wiarygodnie zaprezentować swoje stanowisko w sprawie, młodzież posługiwała sie językiem i argumentacją bohaterów z książki oraz poddała się zabiegowi charakteryzacji.
Lekcja w sądzie stała się okazją do zaprezentowania się przez uczniów w nietypowej sytuacji, pozwoliła im odkryć swoje prawnicze lub aktorskie predyspozycje . Dzięki rozprawie młodzież utrwaliła również problematykę lektury.
Oprac.Anna Piwowarska
We wtorek gościliśmy w naszej szkole dziesięcioosobową grupę nauczycieli z brytyjskiej szkoły średniej Meadowhead School. Nauczyciele odwiedzili II LO w związku z realizowanym w ich placówce projektem pod tytułem „Leadership and inclusion”. W ramach projektu uczestnicy zapoznają się z zagranicznymi systemami edukacji, przyglądają się zarządzaniu szkół, organizacji zajęć lekcyjnych, procesowi nauczania i uczenia się oraz roli uczniów w realizowaniu zadań szkoły.
W ramach wizyty, nauczyciele spotkali się z samorządem uczniowskim, gdzie rozmawiali o funkcji samorządu oraz inicjatywach podejmowanych przez uczniów. Zostali również oprowadzeni po budynku szkoły. Uczestniczyli w lekcji języka angielskiego, biologii i chemii.
Oprac. Joanna Węgłowska
Miło mi poinformować, że Jakub Pilimon uczeń klasy I E LO w piątkowym półfinale, który odbył się w Iławie został finalistą "Powszechnego Internetowego Konkursu dla Uczniów Szkół Średnich - Matematyka" organizowanego przez Politechnikę Warszawską. Finał konkursu odbędzie się w sobotę 14.04 w Warszawie.
Jest to bardzo duże osiągnięcie Kuby, tym bardziej, że jest on uczniem klasy pierwszej. Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
Oprac.Katarzyna Cybulska
Uczniowie klasy 1A – Mikołaj Kępka, Natalia Czanecka i Magda Świniarska, współpracując z Patrycją Lipską i Ulą Lewandowską, w ramach projektu z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu postanowili nakręcić krótki filmik. Produkcja nie dotyczyła ściśle zasad zachowania w sieci, ani czyhających tam zagrożeń, ale pokazywała młodego człowieka, którego życie niemal przez cały dzień jest związane z telefonem. Przesłaniem klipu było to, że czasami warto odłożyć komórkę i spędzić czas z innymi ludźmi. Proces nagrywania przyniósł młodym twórcom wiele radości oraz obudził zdolności aktorskie, reżyserskie i montażowe. Efekty można było zobaczyć na długiej przerwie, na korytarzu szkolnym, teraz jest to możliwe pod tym linkiem: https://drive.google.com/file/d/1TJxbj9oKCm36cVP6uuPcFRPkdYlxxMSd/view
Oprac. Magdalena Świniarska 1A
16.03.2018r. klasy o profilu biologiczno-chemicznym: Ic, Ib, IIc, IIIc uczestniczyły w ,,Dniach Mózgu” organizowanych przez Wydział Biologii Uniwersytetu Gdańskiego. Uczniowie wzięli udział w wykładach, m.in.:
• Mózg 3D
• Funkcjonalny rezonans
• Neurobiologia ksenofobii i rasizmu
• Psychofizjologia miłości
„Barometr zawodów” to jednoroczna prognoza zapotrzebowania na zawody w mieście Elblągu oraz powiece elbląskim na 2018 r.
Klasa 2E liceum zdecydowała się w dość nietypowy sposób podsumować cykl lekcji związanych z omawianiem lektury "Pan Tadeusz" . Za namową wychowawczyni, miłośniczki epoki romantyzmu, przygotowali i odegrali fragmenty z narodowej epopei.
Wcielili się w postaci Dowejki i Domejki, przedstawiając ich spór i sposób jego rozwiązania. Odegrali sceny z życia Jacka Soplicy- zabójstwo Stolnika Horeszki oraz przedśmiertną spowiedź grzesznika. Zaprezentowali koncert Jankiela zastępując słynne cymbały innym instrumentem- gitarą . Nie zabrakło także tematyki miłosnej, a konkretnie dylematów Tadeusza Soplicy związanych z wyborem między pięknymi niewiastami- Telimeną i Zosią.
Natalia Milusz, uczennica klasy 2c LO w grudniu 2017r. zdobyła I miejsce w etapie rejonowym Olimpiady Promocji Zdrowego Stylu Życia PCK i awansowała do etapu wojewódzkiego tego Konkursu. Warunkiem udziału w etapie wojewódzkim jest przeprowadzenie akcji prozdrowotnej. Natalia postanowiła poświęcić się tematyce odżywiania osób starszych. Stwierdziła, że dużo się mówi o zdrowym odżywianiu dzieci, młodzieży, ludzi młodych i aktywnych. Jednak również ludzie starsi potrzebują wsparcia, pomocy w tej dziedzinie, a dzięki temu mogą osiągnąć wymierne korzyści prozdrowotne.
Jako miejsce swojej akcji Natalia wybrała Dom Dom Dziennego Pobytu przy ul. Królewieckiej 135, prowadzony przez Dom Pomocy Społecznej „Niezapominajka”.
We wtorek 27 lutego 2018r. zorganizowany został apel podsumowujący I półrocze roku szkolnego 2017/2018 przygotowany przez klasę IIB pod opieką pani Joanny Kurczewskiej. Oto najważniejsze informacje:
Najlepszymi uczennicami w liceum zostały Paulina Hnatuśko i Wiktoria Kozłowska z klasy IC LO, uzyskując średnią ocen 5,88.
Łącznie średnią ocen 4,75 lub wyżej uzyskało w klasach pierwszych 108 uczniów, w klasach drugich – 82 a w trzecich 54 . Gratulujemy. Najwyższą frekwencję wypracowała klasa ID – 94,96% a najniższą IIIA – 84,58%.
Osiągnięcia naukowe: