Debata oksfordzka „Strefa EURO – za i przeciw” jest kolejnym etapem projektu „Postaw na siebie – myśl ekonomicznie” realizowanego we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim. Tym razem dwa zespoły z klasy IID liceum zmierzyły się w debacie oksfordzkiej, której przewodniczył pan Marek Nowosad. Temat debaty wbrew pozorom prosty, jednak wymagający dobrego przygotowania oraz zastosowania szczegółowej argumentacji.
Zgodnie z zasadami debaty oksfordzkiej dyskusja odbyła się między stroną popierającą i zaprzeczającą postawionej tezie.
Jesteś zainteresowany nauką w naszym liceum…?
Przyjdź na lekcje otwarte kształcenia dwujęzycznego.
Zapraszamy 7.05.2018r. (poniedziałek) godz. 13.30
Co to jest klasa dwujęzyczna? Czym różni się klasa biologiczno-chemiczna B od klasy C? Ile potrzeba punktów rekrutacyjnych, żeby zostać przyjętym do klasy politechnicznej? Czy biologia będzie nauczana w języku angielskim? Na te i wiele innych pytań dotyczących oferty edukacyjnej naszego liceum na rok 2018/2019 odpowiadaliśmy elbląskim gimnazjalistom , ich opiekunom i rodzicom na Targach Pracy i Edukacji.
Targi już trzeci raz zorganizowane zostały w hali sportowo – widowiskowej przy Al. Grunwaldzkiej, na których zaprezentowano nie tylko oferty pracy w regionie i za granicą, ale także ofertę edukacyjną elbląskich szkół ponadgimnazjalnych.
W sumie udział w przedsięwzięciu wzięło 77 wystawców, w tym wielu pracodawców, także spoza Elbląga, 14 szkół ponadgimnazjalnych, 5 szkół wyższych z Elbląga, jak również 9 agencji zatrudnienia i cztery urzędy pracy.
II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi reprezentowała silna grupa promocyjna z klas pierwszych i drugich. Uczniowie rzeczowo, merytorycznie opowiadali o życiu szkolnym i ciekawostkach, o możliwości rozwijania swoich zainteresowań, prezentowali specyfikę profilu swojej klasy. Zapraszali na lekcje pokazowe kształcenia dwujęzycznego dla potencjalnych kandydatów do klasy dwujęzycznej, które odbędą się 7 maja o godzinie 13.30 oraz na drzwi otwarte II LO zaplanowane na 24 maja 2018r. na godz. 13.00.
Serdeczne podziękowania dla grupy promującej za wspaniałą postawę uczniowską, reprezentowanie szkoły z szacunkiem i godnością i za ciężką pracę.
W ramach projektu o bezpieczeństwie w Internecie przedstawiłyśmy grupie uczniów naszej szkoły prezentację na temat praw autorskich. Spotkałyśmy się z pozytywnym odbiorem oraz zaangażowaniem słuchaczy w postaci ich własnych, życiowych przykładów.
Oprac. Uczennice klasy IA LO– Oliwia, Wiktoria, Martyna i Kinga.
Światowy Dzień Ziemi wymyślono po to, by miliardy ludzi pochyliły się nad losem planety, na której żyją. Moment ekologicznej refleksji ma nas uchronić przed popełnianiem kolejnych błędów.
W Dniu Ziemi na całym świecie tysiące stowarzyszeń ekologicznych organizuje manifestacje, konferencje, pokazy i akcje na rzecz środowiska naturalnego. Celem jest uświadomienie problemów związanych ze zmianami klimatu, przeludnieniem, wymieraniem gatunków czy brakiem wody. Działacze apelują do polityków o podjęcie pilnych działań, a politycy wydają apele do społeczności międzynarodowej, by działać wspólnie i bez opóźnień.
Są lektury, które w opinii wielu uczniów zasługują na miano arcydzieła. Jedną z nich jest Zbrodnia i kara autorstwa Fiodora Dostojewskiego , która w mistrzowski sposób porusza wiele wątków: psychologiczny, społeczny, filozoficzny i kryminalny. Chcąc utrwalić jej wyjątkową problematykę uczniowie z klasy Ia lo zorganizowali rozprawę sądową bohatera książki- Rodiona Raskolnikowa.
Klasa zamieniła się w salę rozpraw a uczniowie wcielili w postaci sędziego, adwokata i prokuratora. Niektórzy , przybierając personalia konkretnych postaci z lektury, wystąpili w roli świadków .Pojawiły się nawet duchy ofiar Raskolnikowa .Wszystko po to, by stworzyć obiektywny portret psychologiczny zbrodniarza oraz poznać motywacje, które nim kierowały. Chcąc wiarygodnie zaprezentować swoje stanowisko w sprawie, młodzież posługiwała sie językiem i argumentacją bohaterów z książki oraz poddała się zabiegowi charakteryzacji.
Lekcja w sądzie stała się okazją do zaprezentowania się przez uczniów w nietypowej sytuacji, pozwoliła im odkryć swoje prawnicze lub aktorskie predyspozycje . Dzięki rozprawie młodzież utrwaliła również problematykę lektury.
Oprac.Anna Piwowarska
We wtorek gościliśmy w naszej szkole dziesięcioosobową grupę nauczycieli z brytyjskiej szkoły średniej Meadowhead School. Nauczyciele odwiedzili II LO w związku z realizowanym w ich placówce projektem pod tytułem „Leadership and inclusion”. W ramach projektu uczestnicy zapoznają się z zagranicznymi systemami edukacji, przyglądają się zarządzaniu szkół, organizacji zajęć lekcyjnych, procesowi nauczania i uczenia się oraz roli uczniów w realizowaniu zadań szkoły.
W ramach wizyty, nauczyciele spotkali się z samorządem uczniowskim, gdzie rozmawiali o funkcji samorządu oraz inicjatywach podejmowanych przez uczniów. Zostali również oprowadzeni po budynku szkoły. Uczestniczyli w lekcji języka angielskiego, biologii i chemii.
Oprac. Joanna Węgłowska
Miło mi poinformować, że Jakub Pilimon uczeń klasy I E LO w piątkowym półfinale, który odbył się w Iławie został finalistą "Powszechnego Internetowego Konkursu dla Uczniów Szkół Średnich - Matematyka" organizowanego przez Politechnikę Warszawską. Finał konkursu odbędzie się w sobotę 14.04 w Warszawie.
Jest to bardzo duże osiągnięcie Kuby, tym bardziej, że jest on uczniem klasy pierwszej. Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
Oprac.Katarzyna Cybulska
Uczniowie klasy 1A – Mikołaj Kępka, Natalia Czanecka i Magda Świniarska, współpracując z Patrycją Lipską i Ulą Lewandowską, w ramach projektu z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu postanowili nakręcić krótki filmik. Produkcja nie dotyczyła ściśle zasad zachowania w sieci, ani czyhających tam zagrożeń, ale pokazywała młodego człowieka, którego życie niemal przez cały dzień jest związane z telefonem. Przesłaniem klipu było to, że czasami warto odłożyć komórkę i spędzić czas z innymi ludźmi. Proces nagrywania przyniósł młodym twórcom wiele radości oraz obudził zdolności aktorskie, reżyserskie i montażowe. Efekty można było zobaczyć na długiej przerwie, na korytarzu szkolnym, teraz jest to możliwe pod tym linkiem: https://drive.google.com/file/d/1TJxbj9oKCm36cVP6uuPcFRPkdYlxxMSd/view
Oprac. Magdalena Świniarska 1A
16.03.2018r. klasy o profilu biologiczno-chemicznym: Ic, Ib, IIc, IIIc uczestniczyły w ,,Dniach Mózgu” organizowanych przez Wydział Biologii Uniwersytetu Gdańskiego. Uczniowie wzięli udział w wykładach, m.in.:
• Mózg 3D
• Funkcjonalny rezonans
• Neurobiologia ksenofobii i rasizmu
• Psychofizjologia miłości
Strona 2 z 6